Več nesreč z e-skiroji in več poškodb: strokovnjaki in pristojni pozivajo k ukrepom

Agencija za varnost prometa je danes skupaj s Policijo, zdravniki, redarstvom in inšpektoratom predstavila nove podatke o prometni varnosti voznikov električnih skirojev ter zakonodajne predloge za ureditev tega področja. Poostreni nadzori in nacionalna akcija Mikromobilnost bodo potekali med 19. in 25. majem.

Več nesreč z e-skiroji in več poškodb: strokovnjaki in pristojni pozivajo k ukrepom

Lani so na slovenskih cestah zabeležili 268 nesreč z udeležbo voznikov e-skirojev, kar je 12 odstotkov več kot leto prej. Število huje poškodovanih se je povečalo kar za 29 odstotkov. Letos je bilo do sredine maja že 50 nesreč, devet voznikov se je huje poškodovalo. Več kot polovica poškodovanih v nesrečah ni nosila čelade.

»E-skiroji niso igrače. Gre za lahka motorna vozila, ki dosežejo hitrosti do 25 km/h, a so stabilnost, velikost koles in predvsem nezadostna zaščita uporabnikov vzrok za hude poškodbe, pogosto primerljive z motorističnimi,« je povedala mag. Saša Jevšnik Kafol iz AVP. Posebej kritično je odklepanje hitrostnih omejitev skirojev, ki ga omogočajo nekateri prodajalci.

AVP zato predlaga več zakonodajnih sprememb: obvezno čelado za vse, minimalno starost 15 oziroma 16 let, osnovno usposabljanje, uvedbo obveznega zavarovanja odgovornosti in možnost odvzema tehnično neustreznih vozil. V tujini so v nekaterih mestih že uvedli nočne prepovedi uporabe e-skirojev med vikendi in znižali dovoljene hitrosti v šolskih območjih.

Na UKC Ljubljana so lani obravnavali skoraj 600 poškodovanih uporabnikov skirojev, največ poleti. Poškodbe glave, zapestij in prsnega koša so najpogostejše. »Poškodbe so resne, pogosto primerljive s tistimi, ki jih vidimo pri kolesarjih ali motoristih,« je povedal dr. Uroš Tominc.

Policija je lani zabeležila 929 kršitev cestnoprometnih pravil pri voznikih e-skirojev, letos že več kot 200. Najpogostejše so vožnja po pločnikih, brez čelade, v napačno smer in pod vplivom alkohola. Policija uporablja tudi posebne merilnike hitrosti, saj e-skirojev ni mogoče nadzorovati na tehničnih pregledih.

Mestni redarji v Ljubljani zaznavajo največ kršitev v peš conah središča mesta. Posebej izpostavljajo vožnjo po pločnikih, prevoz drugih oseb in uporabo slušalk med vožnjo. Skupaj z mladimi so pripravili izobraževalni video, s katerim želijo ozaveščati mlade uporabnike.

Tržni inšpektorat je spomladi začel nadzor nad oglaševanjem odklepanja hitrosti skirojev. Odkritih je bilo več neskladnih izdelkov, nadzore bodo nadaljevali, predlagajo pa tudi strožjo regulacijo ter obvezno uporabo motoristične čelade.

Na dogodku je AVP prikazala simulacijo prometne nesreče z e-skirojem in posledične poškodbe. Agencija vse uporabnike poziva k odgovorni uporabi teh vozil – zlasti pa starše, naj svojim otrokom omogočijo uporabo šele po usposabljanju in z vso zaščitno opremo.

E-skiro ni namenjen vožnji po pločnikih ali prevozu drugih oseb, temveč gre za lahko motorno vozilo, ki zahteva znanje, odgovornost in zavedanje vseh udeležencev v prometu.

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.