Ko se velike odločitve izgubijo v kaosu informacij

V manj kot 24 urah so bile objavljene tri velike novice, ki so močno premešale karte v telekomunikacijskem in medijskem prostoru. United Group je prodala SBB Srbija, največjega telekomunikacijskega operaterja v Srbiji, podjetju, ki je lastnik Pro Plusa in s tem tudi POP TV. Skoraj istočasno je United Group prodala pravice za športne prenose Telekomu Srbije, kar bo vplivalo na gledalce po vsej regiji. Ob tem pa ostaja odprto vprašanje, ali si zdaj pripravlja teren za prevzem Pro Plusa.

Ko se velike odločitve izgubijo v kaosu informacij

Čeprav gre na papirju za ločene poslovne poteze, so bile novice objavljene v takšni časovni stisnjenosti, da je bilo težko ločiti bistvo vsakega dogajanja. Namesto da bi se vsaka odločitev analizirala posebej, se je vse zlilo v eno samo zmedeno sliko, kjer ni povsem jasno, kdo bo na koncu največ pridobil.

Prodaja SBB Srbija evropskemu telekomunikacijskemu velikanu pomeni, da se United Group postopoma umika iz telekomunikacijskega trga zunaj EU. S tem končuje obdobje, v katerem je želela graditi vpliv na Balkanu, in se očitno osredotoča na druge trge. Toda zanimivo je, da je novi lastnik SBB prav podjetje, ki že ima v rokah največjo slovensko komercialno televizijo POP TV. To bi lahko pomenilo, da bo prišlo do premešanja lastništva tudi v medijskem prostoru. United Group že dlje časa izraža zanimanje za Pro Plus, zato ni izključeno, da je prodaja SBB le prvi korak v večji strateški igri, ki bi ji na koncu omogočila vpliv na največje medijske hiše v regiji.

Športni prenosi so druga zgodba, a tudi tu ni šlo brez drame. Telekom Srbije je prevzel pravice za športne prenose, kar pomeni, da se Arena Sport umika iz Slovenije in Hrvaške. Posledično bo Sport Klub ostal brez konkurence, kar bi lahko vodilo do višjih cen športnih vsebin za gledalce in omejene izbire. Če k temu dodamo še, da United Group prevzema T-2, je jasno, da se za kulisami dogajajo premiki, ki bodo močno vplivali na trg.

A ključno vprašanje ostaja – zakaj so bile vse te informacije objavljene v tako kratkem času? So bili poslovni premiki res naključni, ali je šlo za načrtno potezo, s katero so želeli ustvariti informacijsko meglo? Namesto da bi se o vsaki temi odprla resna razprava, so se novice med seboj prepletle in povzročile zmedo.

Bralci so ostali s kopico vprašanj. Bo United Group res prevzela Pro Plus? Kaj to pomeni za slovenski medijski prostor? Kako bo premešano lastništvo vplivalo na ponudbo športnih vsebin? Vse to so ključna vprašanja, ki jih je zaradi informacijskega kaosa zdaj še težje razumeti.

Prispevek je mnenje avtorja in ne izraža stališča uredništva. Svoje misli, poglede in mnenja lahko pošljete na urednistvo@adriainfo.si

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.