Delavec v Čilu obdržal 330-krat višje napačno nakazilo
Triletna pravna bitka med industrijskim prehrambenim konzorcijem CIAL in nekdanjim zaposlenim, ki je maja 2022 po pomoti prejel skoraj 330-krat višjo plačo, se je zaključila z oprostilno sodbo. Sodišče je odločilo, da delavec ni kazensko odgovoren, čeprav je po prejemu 165 milijonov čilskih pesov (takrat okoli 172.000 evrov) zapustil službo in denarja ni vrnil.
Zaposleni je bil pomočnik v distribuciji in je pričakoval običajno mesečno nakazilo v višini 500.000 pesov. Po ugotovitvi napake je podjetje obvestil in napovedal vračilo, a se nato ni več vrnil na delovno mesto. Tri dni kasneje je prek odvetnika poslal odpoved pogodbe o zaposlitvi, s čimer se je začel pravni spor.
CIAL je vložil tožbo in zahteval vračilo celotnega zneska, vendar je sodišče septembra letos odločilo, da ni dokazov o kaznivem dejanju in delavca oprostilo. Podjetje sicer napoveduje pritožbo, a razplet primera je sprožil številne odzive v javnosti in med pravnimi strokovnjaki.
Po pojasnilih svetovalne družbe Legaltik imajo delodajalci možnost zahtevati vračilo neupravičeno izplačanih sredstev, vendar morajo to storiti v roku enega leta od ugotovitve napake. Če tega ne storijo pravočasno, pravica do izterjave zapade. Sodišče je v tem primeru presodilo, da ni bilo elementov kazenske odgovornosti in da je podjetje zamudilo s ključnimi postopki.
Primer je znova odprl razpravo o odgovornosti delodajalcev in zaposlenih ob napačnih finančnih transakcijah. Priporočila ostajajo enotna: ob zaznani napaki mora zaposleni nemudoma pisno obvestiti delodajalca, podjetje pa mora pravočasno ukrepati. V nasprotnem primeru se lahko administrativna napaka spremeni v dolgotrajen in negotov sodni spor.